Częste pytania

Polaryzacja:
Żarówki bez polaryzacji świecą w każdej pozycji bez względu na + i - w samochodzie. Jeśli w opisie żarówki jest napisane Polaryzacja TAK tzn że żarówka świeci tylko w jednej pozycji. Jeśli wstawisz żarówkę i nie świci, wyjmij ją i wstaw odwrotnie - zmień bieguny o 180 stopni.

CANBUS:
Jeśli żarówka ma CANBUS: TAK, oznacza to że wbudowany układ elektroniczny w twoim aucie nie wyświetli błędu spalonej żarówki jeśli Twój samochód posiuada szynę CANBUS. Jeśli Twój samochód nie posiada szyny CANBUS, lub nie wiesz czy taka jest, wybierz żarówkę współpracującą z szyną CANBUS. Notomiast jeśli jesteś pewny że takiej szyny CANBUS nie masz - możesz kupić każdą żarówkę zarówno z paramtermCANBUS jak i bez CANBUS.

Kupiłem żarówkę z systemem CANBUS a mama dalej błąd spalonej żarówki:

System CANBUS w każdym aucie nazywa się tak samo ale nie ma żadnego standardu dla tego systemu. Każda marka ustawia system na różną czułość, różnice są nawet spotykane w ramach jednej marki ale różnych modeli aut.
Oferowane przez nas żarówki działają poprawnie w większości aut ale są auta szczególnie kapryśne.
Tak naprawdę to 100% pewność mamy dopiero po zamontowaniu żarówki - wtedy wiemy czy pasuje czy jednak błąd się wyświetla.

Kapryśne modele to szczególnie grupa VAG:

Audi A4 B7
żarówki wewnętrzne działają bez problemu, błędy są w przypadku każdej żarówki oświetlenia zewnętrznego.

rozwiązanie:
Zastosowanie filtrów / rezystorów

Audi A3, A6, seria S
błąd w przypadku świateł dziennych

rozwiązanie:
Zastosowanie filtrów / rezystorów

Seat Leon 1P od MY2011
błąd w przypadku świateł dziennych, kierunkowskazów

rozwiązanie:
Zastosowanie filtrów / rezystorów

 

H4 nie świeci, lub świecą tylko jedne światła:

Dopiero po pojawieniu się żarówek LED okazało się że już na etapie produkcji auta są często zamienianie miejscami kable + i zasilające żarówkę. W przypadku żarówek tradycyjnych żarowych nie ma to najmniejszego znaczenia, ale już w przypadku stosowania żarówek LED jest ważne aby podłączenie było prawidłowe.
W przypadku żarówki H4 najczęściej wystarczy zamienić miejscami dwa kable doprowadzające napięcie do żarówki, wymiana jest prosta bo z reguły wystarczy sam śrubokręt i przełożenie końcówek. Chodzi o te dwie równoległe do siebie końcówki. Na zdjęciu pokazane jest jak powinno być podłączone zasilanie. Zaznaczam nie jest to wymysł producentów LED a tak prawidłowo powinna być zasilana każda żarówka.

 

Czy mam żarówkę HB3 czy HB4?
Żarówki HB3 i HB4 są niemal identyczne różnica jest w jednym miejscu. We wtyku, jak widzimy dwa piny to u góry od wewnętrzej strony widzimy jedną lub dwie mikro prowadnice. W przypadku żarówki HB3 mamy u góry dwie szyny prowadzące, a w żarówkach HB4 jest jedna szyna. Jest to jedyna różnica.

 

Kupiłem żarówkę W21W/5W - 7443, po wstawieniu się natychmiast spaliła
Problem tkwi w nieprawidłowym podłączeniu kabli w gnieździe żarówki. Książkowo sterowanie które włókno ma się świecić powinno odbywać się plusem + a masa - powinna być wspólna dla dwóch włukien. Okazuje się teraz gdy klienci zmieniają żarówki ze zwykłych na LED że te podłączenia nie zawsze są prawidłowe. Dla zwykłej żarówki tradycyjnej nie robi to różnicy ale dla zamiennika LED prawidłowie podłaczenie kabli ma ogromne znaczenie. Przy nieprawidłowym podłączeniu żarówka praktycznie natychmiast sie przepala. Takie uszkodzenie nie podlega wymianie gwarancyjnej. DLatego bardzo prosimy o sprawdzenie czy mamy odpowiednie podłączenie kabli plus + i masa -.

 
Różnica między H8 a H11
Żarówki "na oko" wyglądają niemal identycznie, jednak jest mała różnica. każda z tych żarówek ma 3 skrzydełka które wtykamy w gniazdo i przekręcamy aby zamocować żarówkę. W przypadku żarówek H1 lewe i prawe skrzydełko są wąskie a środkowe jest szersze. Natomiast w przypadku żarówki H8 lewe skkrzydełko jest szersze od pozostałych. Róznica w szerokości to około 2mm. 


Jak zamienić tradycyjną żarówkę na żarówkę LED?

Zmiana tradycyjnej żarówki na żarówkę LED jest bardzo łatwa. Wymujesz zwykłą żarówkę, wstawiasz żarówkę LED i  już. Minimalne zużycie energii - 10 razy mniejszy pobór prądu - oszczędza twój akumulator i jest bardzo eko.

Czy muszę mieć specjalną instalację elektryczną?

Żarówki LED współpracują z tradycyjnymi instalacjami elektrycznymi.

Czy żarówki LED są odporne na wstrząsy?

Wysoka odporność na uszkodzenia mechaniczne (wibracje, wstrząsy)!

Czy żarówki LED są wrażliwe na spadki napięcia?

Żarówki LED nie są wrażliwe na spadki napięcia nawet do 40%

Jak długo świecą żarówki LED?

Bardzo długa żywotność!

Trwałość tradycyjnych żarówek żarowych to średnio 1 000 godzin, halogenów do 2 000 godzin, natomiast żarówek LED nawet do 50 000 godzin! To 15 lat świecenia diody LED przy ok. 9 godzinach świecenia dziennie!

Ile czasu żarówki LED potrzebują aby świecić pełną mocą?

Zapalają się całą mocą natychmiast po włączeniu. Natomiast przy wyłączeniu nie pobierają więcej energii elektrycznej. Częste włączanie - wyłączanie nie ma wpływu na żywotność i awaryjność.

Brak promieniowania UV (ultrafioletowe) oraz IR (podczerwone) szkodliwego dla zdrowia.

Czy żarówki LED są ekologiczne - przyjazne środowisku?

Zgodnie z dyrektywą RoHS nie zawierają takich substancji jak rtęć czy ołów. Niskie zużycie energii obniża także emisję CO2.

Nie wymagają specjalnej utylizacji. Utylizuje sie je tak samo jak każdy sprzęt elektroniczny. Spełniają wysokie wymagania norm CE, RoHS.

Gwarancja, dowód zakupu.

Do każdego zakupu wystawiamy dokument potwierdzający sprzedaż.
Udzielamy 3-miesięcznej gwarancji.
Oferujemy produkty wolne od wad, wysokiej jakości z diodami najwyższej klasy.

Reklamacja, zwrot.

Jeśli nasz produkt nie spełni Państwa oczekiwań, można go zwrócić w ciągu 14 dni bez podania przyczyny. W tym celu prosimy o wypełnienie formularza zwrotu/reklamacji, który znajdą Państwo na dole strony i odesłania go pocztą e-mail w terminie 14 dni od dnia odbioru przesyłki. Towar zwracają Państwo na własny koszt. 

W przypadku reklamacji prosimy o wypełnieni  formularza zwrotu - reklamacji i oczekiwanie na kontakt z naszej strony. Po otrzymaniu formularza skontaktujemy się z Państwem w celu realizacji reklamacji.

W przypadku odrzucenia przez nas reklamacji klient może zgodnie z ustawa o  pozasądowym rozwiązywaniu sporów skorzystać z platformy za pośrednictwem której może przystąpić do rozwiązania sporu online. W przypadku odrzucenia przez nas reklamacji zgadzamy się na rozwiązanie sporu poza sądowo. Postępowanie wszczynane jest na wniosek konsumenta. Link do platformy.

Więcej informacji o reklamacjach i zwrotach w regulaminie sklepu.

Dostawa

UWAGA!!

Jako sklep nie odpowiadamy za uszkodzenie produktów w czasie transportu/dostawy do klienta.

Prosimy w momencie odbioru paczki i w obecności kuriera sprawdzić, czy produkty w paczce nie są uszkodzone (stłuczone, zgniecione itp.) nawet jeśli stan opakowania nie budzi zastrzeżeń. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia części lub całości towaru, proszę zgłosić szkodę kurierowi i zażądać sporządzenia protokołu. Proszę też zwrócić uwagę, aby kurier nie pisał w portokole nieprawdy, w szczególności nie odznaczał opcji złego zabepieczenia towaru na czas transportu.
W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki w trakcie transportu mogą Państwo samodzielnie dochodzić odszkodowania od firmy kurierskiej lub przekazać to postępowanie nam, wysyłając nam pocztą e-mail sporządzony protokół szkód wraz z odpowiednią informacją.

Zapewniamy, że produkty wysyłane przez nas są całe i nieuszkodzone w momencie nadawania przesyłek do klientów. Paczki są starannie pakowane i oznaczone wyraźnie czerwoną nalepką NIE RZUCAĆ/FRAGILE.

Gdzie jest dokument zakupu i gwarancja?

Zgodnie z informacją wyświetlaną podczas składania zamówienia oraz wysyłaną klientowi mailem, dokumenty są przesyłane w formie elektronicznej pocztą e-mail. Taka procedura pozwala nam znacznie skrócić czas realizacji zamówienia. System sklepu odnotowuje, czy klient pobrał już dokumenty potwierdzające zakup (faktura, gwarancja) i jeśli klient takich dokumentów nie pobrał, wysyła automatycznie powiadomienie mailem o dostępności dokumentów. 

Jeśli posiadasz konto w naszym sklepie, możesz w każdej chwili pobrać swoje dokumenty, wystarczy się zalogować. Osoby, które takiego konta nie posiadają, otrzymują dokumenty wyłącznie pocztą e-mail na adres podany przez nie przy składaniu zamówienia. 

Nie wysyłamy dokumentów w paczce!